keskiviikko 28. joulukuuta 2016

Marian ajatuksia opettamisesta osa 2

MINÄ OPETTAJANA: 
Minä ja Pasi olemme opettaneet yhdessä 11 vuoden ajan. Opetamme useimmat paritanssitunnit yhdessä, ja tekniikkatunnit usein yksin. Suunnittelemme tunnit yhdessä tai yksin. Kehitämme jatkuvasti omia opetusmenetelmiämme, keksimme uutta ja arvioimme jo käytössä olevia. Tango-opetuksemme pohjana on opettajamme Gustavo Naveiran tango nuevo –opetustyyli. Viimeisen viiden vuoden ajan olemme myös opiskelleet tango salon –tanssityyliä. Myös showtangosta meillä on kokemusta yli kymmenen vuoden ajalta. 
Pasin taustalla on kymmenien vuosien kokemus budolajeista, ja minulla on kokemusta monista soolotanssilajeista. Pasi on myös opiskellut psykoterapeutiksi, ja tämä auttaa meitä molempia kehittämään opetusmenetelmiämme; teoriapohjana on mindfullness eli tietoisuustaidot. 
Tärkeimmät tiedot taustastamme on kirjoitettu kotisivuillemme. 

Tällä hetkellä pidämme säännöllisiä tunteja Tampereella Tango aMoroso -yhdistyksen järjestämillä tunneilla. Olen ollut monta vuotta mukana yhdistyksen toiminnassa myös hallituksessa jäsenenä tai varajäsenenä, ja järjestänyt tapahtumia. Opetamme myös muiden seurojen ja yhdistysten järjestämillä kursseilla ja leireillä. 

Järjestämme myös kursseja joilla opetamme toisen parin kanssa yhdessä. Tämä tuo aina uusia näkökulmia, ja koetamme yhdessä luoda jotain mikä yksin oman parin kanssa ei ole mahdollista. Koetan itse myös silloin tällöin opettaa toisen parin kanssa, joka myös antaa uutta näkökulmaa opettamiseen yleensä ja omaan toimintaani. 
Yhteistyökumppaneitamme ovat mm. Carina Quiroga (AR) ja Arttu Artkoski (FI) ja Daniela Feilcke-Wolff (GER) ja Raimund Schlie (GER). 

Kielitaito on osa kansainvälisyyttä ja mahdollistaa paremman vuorovaikutuksen. Itse opetan sujuvasti suomeksi ja englanniksi, opetus onnistuu myös espanjaksi, ruotsiksi ja ranskaksi, ja välillä osaan lausua myös muutamia sanoja saksaksi ja jopa venäjäksi. Pasi opettaa sujuvasti englannin lisäksi myös norjaksi. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti